Pripojovat UPS k "autobaterii" je opravdu "vyborny" napad. Jako elektrotechnik muzu "vrele doporucit". Z dalsich efektu krome lace je tu vytapeni skoro zadarmo, kour a nekdy i plameny. Proc:
1) Vyrobce vyrabi UPS pro urcitou dobu provozu, tj. ma presne spocitan ohrev obvodu uvnitr pri jmenovitem zatizeni, u originalniho aku dojde po teto dobe k vybiti na vypinaci napeti a UPS se vypne. Duvodem, proc to tak je, je vyrobni cena, rozmery a hmotnost UPS - snahou vyrobce je zmensovat tyto tri veliciny, co to jde. Vsimnete si v cenicich, kolik stoji UPS pro dlouhodoby provoz rekneme vice jak 1 hod. - ta vysoka cena neni jen v tech aku s vysokou kapacitou.
2) Nabijeci obvod byva nastaven presne podle originalniho aku, aku s jinymi parametry se muze pri nabijeni znicit nebo se muze znicit nabijeci obvod - nabijeni autoakumulatoru z UPS tedy neni moc optimalni.
3) Autoakumulator je konstrukcne uzpusoben pro kratkodobe (desitky vterin) zatizeni velkym odberem (toceni starterem) a nasledne nekolikahodinove nabijeni (jizda). Proto je to autoakumulator nebo take startovaci akumulator.
Co se tyce experimentu s UPS, je treba dat pozor na uraz el. proudem a kdyz uz mermomoci chcete pripojit k UPS autoakumulator, pocitejte s tim, ze by delsi (nez vyrobcem udavany) odber z UPS mel byt max. nekde kolem 10% jmenoviteho (uvadeneho vyrobcem). Samozrejme vse bez zaruky a odpovednosti za pripadne skody.
Mnohem lepsi reseni je sehnat si 24V aku a postavit menice primo na napeti, ktere PC potrebuje tj. +12,-12,+5,-5 a dalsi. Nebo schrastit PC zdroj na 110V, 6x aku 24V a z toho PC zdroje vyhodit usmernovac na vstupu. A nebo profi reseni - prumyslovy PC zdroj s napajenim 12 nebo 24V. A uplne nejlip - koupit UPS, kterou skutecne potrebujete.
Jestli je to "TEN" clanek na zive - nejak se ne a ne natahnout - o "Naklokovani UPS", tak si prectete ty diskuze.
kdyby sis precetl celou diskuzi videl by jsi ze vsechny tyto problemy uz byly zmineny a vyreseny.
1) dlouhodoba zatez vetsim chladicem a vetrakem
2) nabijeni baterky jinym proudem ma tu baterku znicit? hahaha. maximalne se poradne nenabije kvuli samovybijeni, ale v bezne UPS mas baterku 7.2Ah a tu to nabije za cca 3hodiny, to mas cca 2.5A. tim autobaterku nabijes v pohode. ona si nevezme vic nez ji dobijeci obvod doda. mozna by to chtelo taky vetrak, ale tady bych osobne problem nevidel.
3) ze je autobaterka stavena na velmi-kratkodobe extra-vysoke odbery (starter) a trvale dobijeni (jizda) mas pravdu, ale to nejak znamena ze ji nelze pouzit na kratkodobe vysoke odbery (pri vypadku) a trvale nabijeni (UPS meri napeti a podle toho reguluje proud)?
no mozna jsem blbe pocital, je to takovy hodne zhruba z hlavy. ale baterka 7.2ah tam je, to je jisty. samozrejme mluvim o bezny ~350VA UPS. ja nevim jak dlouho se UPS nabiji, ty 3 hodky je muj odhad. Tak nekdo kdo to vi si to spocitejte.
Idealni nabijeci proud do olovenych akumulatoru je 1/10 kabacity, takze 0,72A. pri rychlonabijeni to muze byt 3-nasobek te desetiny. tak se da jednoduse spocitat jakym proudem se ta baterka nabiji.
ja som meral APC Back-350I a nabija 0,5A. Je tam 7,2Ah bateria. Problem pri pripojeni 47Ah baterie z auta bol ten, ze 0,5A je len udrziavaci prud (0,01C). Takze tam treba dat cosi ako 25Ah bateriu maximalne. Druhy problem bol ten, ze gelova bateria vnutri mala akosi o 1 az 2V vyssie napatie pri zatazi ako olovena s kyselinou a tak aj ked ta klasicka z auta bola plne nabita, tak asi po 5 minutach jej kleslo napatie pod 12V a UPSka to zabalila dobrovolne vramci ochrany baterie, pritom este v nej bolo cca 95% kapacity.
Ikdyz se ti naktasne povede ups z autobaterie udelat - ja bych si to v pokoji nenechal. Je to sakra nezdrave. Oni vedi proc tam pouzivaji baterie jine.