To spojovani nevim, zalezi na typu UPS, na tom co snese na výstupu atd.. S APC bych to rozhodne nedelal. UPSky obecne (ale ne vsechny) hlavne ty male nemaj na vystupu cistou sinusovku, jsou stavene pro praci do pulsniho zdroje, tedy napeti stejne usmernit.
Zapojeni autobaterie mozne je, pouzivame u firemniho serveru jiz 3 roky prave pro prodlopuzeni doby pri vypadku napajeni. U nas jsou totiz dost caste vypadky a to i na dobu 1-2 hodin, hlavne v zimnim obdobi.
Zapojovani UPS do serie se mi neosvedcilo. Proste to nevydrzelo o nic dele, nez jedna samotna. Naopak "pretaktovani" pomoci autobaterie je dobra vec. To doporucuji zejmena pro stare UPSky, kde odesla puvodni baterie.
Podle mne, pokud zapojis UPS-ky do serie, tak ti vydrzi je tak dlouho jako ta jedna jejlepsi, lepsi by bylo zapojit je paralelne, to y se jejich kapacita secetla, ovsem nevim co tomu rekli navzajem, nejlepsi je ten napad s vymnenou za autobaterii s poradnou kapacitou.
Autobaterka je výborný nápad, ovšem mám dojem, že samotná UPSka ji nedokáže sama dobíjet (moc malý dobíjecí proud), já to řešil připojením autodobíječky s časovým relé.
Behem vice jak tri let nebylo nutne dobijet AKU jinak nez pres UPS. Pokud by byly dlouhodobe a caste vypadky, ze se AKU nestaci nabit, pak by to bylo samozrejme nutne, ale takovy pripad v praxi asi nenastane.
Mel bych tady malou reklamu na UPSku KEBO od GM Electronic. Naprosto se mi osvedcila, protoze ma slusnej vykon 500VA, kterej lze kratkodobe prekrocit, a navic jsem samozrejme otestoval provoz "naprazdno", to zere asi 750mA, pri 12V je to hezky... Na autobaterii zvlada dlouhodobe vykon 500VA, ale neumim to merit, vzdycky mi shorela pojistka v meraku :-/
... jediny, co nemela rada byla nekompenzovana vybojka 150W, to se zrejme ucinik pohyboval hluboko pod 0.4 a divoke pretizeni transformatoru UPSka nezaregistrovala, takze na tu autobaterii se trosku zacla tavit, ale pri provozu na original akku se ani neohrala... pri zapnuti kompenzacniho kondenzatoru cca 16uF uz bylo vsechno okej.
Tuhle UPSku nedam z ruky, protoze se da zapnout off-line, tzn. nekam si ji prinesu a tam ji teprve zapnu a ona dava 220V, je to dobry treba do auta...
Ano, to je pravda, v tomto smeru jsou na tom celkem spatne UPSky APC - tam je opravdu poddimenzovano snad vse, takze u techto UPS zajistit poradne chlazeni, aspon oddelanim krytu a doplnenim vetracku.