koukam, celkem se debata o obchodem s IT rozjela....
pridam i svuj prispevek
zacal jsem kdysi v Heartware Bechovice, celkem byli dobry, ale daleko z Phy6 a zkrachovali v ´99 (myslim)
pak jsem nakupoval v Monime. nutno podotknout, ze kvalita pristupu obchodniku se opravdu rok od roku zhorsovala, az jsem si kvuli jedne reklamaci privedl pravnika. to si sedli na prdel a hned to slo....
to mi stacilo a zkusil jsem alzasoft, aneb jak kluci ve skole z neho byli nadrzeny. nejvic me sralo, ze tam neni ani jedinej odbornik!! najaty jenom nejaky pubertosove s brainwashem co maji, co ne. po jedne reklamaci se zdrojem morex, kdy mi nechteli vzit zpet celou sestavu a chovali se ke me jako k malymu spratkovi, co si rozslapl auticko, tentokrate stacila vyhruzka pravnika.
nyni nakupuji jiz par let ve 100mega v Praze. personal je na me mily po celou dobu. V pripade reklamaci, ktere nejsou tak caste, nasleduji jeste milejsi damy v servisu a kaficko. zatim nenastala situace, kdyby reklamace byla neuspesna, nebo na me zamestnanci delali ramena. nutno podotknout, ze neupravuji-li to smlouvy mezi dodavatelem a stomegou, maji-li zbozi skladem - reklamace na pockani, jinak do 30 dni... (ne za 30 dni). holt si vazi spokojenosti zakazniku, nez se handrkovat o nejaky komponent. stejne to dodavatel vymeni, i kdybyste to posrali sami, jelikoz pri te produkci je levnejsi vymena samotneho vyrobku, nez najem dalsi bandy lidi, co by se v tom vadnem stourali (studium ekonomie). stalo se mi tez, ze jsem se spletl a koupil neco jineho, vymenili mi to i rozbalene tyz den, vymenou, nebo dobropisem a nikdo nehnul ani brvou.
opravdu jsou profesionalove, doufam, ze to tak zustane a nebudu si muset hledat novy obchod.
doporucuji
__________________
...desktop mam usporadany dle Leffingwellova-Bronsteinova schematu psaciho stolu, verze B...
31.10.2003 v 13:33
gwartass
31.10.2003 14:13
Tento příspěvek byl moderován. K jeho zobrazení klikni
[zde]
()
Bohuzel se stavem jaky je opravdu ve vetsine pripadu musi clovek nastudovat prislusne zakony nez jde reklamovat. Dobre je vedet, ze se s obchodem nemusite soudit, staci totiz podat podnet obchodni inspekci, ktera ze zakona musi podnety od obcanu prosetrovat. Ovsem zatim stacilo vzdycky obchodni inspekci pohrozit a najednou bylo ledasco mozne.
Z velkoobchodu muzu doporucit LEVI. Jinak je treba si uvedomit, ze velkoobchod je o necem jinem, protoze tam se to ridi jinym zakonem takze teoreticky velkoobchod nemusi mit povinnost reklamovat nic, je treba dopre precist smlouvu. Napriklad LEVI ve smlouve garantuje vyrizeni reklamace do 10ti pracovnich dnu a pri reklamaci do 3 dnu od koupe okamzitou vymenu. A opravdu to funguje.
Skvely velkoobchod na reklamace byval ELKO v Ostrave. Hrozne rad jsem tam nakupoval, i kdyz meli ceny o par procent vyssi nez jinde, jen z toho duvodu, ze vsechny reklamace vyrizovali okamzite .. Hlavne me soklo, kdyz jsem prinesl disk a prohlasil: 'Neco je s MBR, protoze kdyz v linuxu ulozim lilo do MBR tak nenajede (winy jely ok)', myslel jsem, ze to bude na dlouho apod. A ten chlap co tam delal reklamacky jen rekl 'ok', sahnul a vytahnul novy. To ze uz pred 6ti lety tam byli tak pokrokovi, ze na reklamacky nepotrebovali zarucak, uz tehdy pouzivali ctecky kodu..
No zaverem, podle me si vetsina firem neuvedomuje, ze to cele neni jen o cene, ale take kvalite a pristupu k zakaznikum. Taky jsem se spalil a do takovych kseftu uz nelezu.
To oni (Elko ostrava) jako skoncili? Ja tam dlouho nebyl a uz nekolikrat jsem se pokousel najet www.elkoostrava.cz a nic. Pritom jine pobocky asi jedou?
U 100Mega v Praze nakupuju uz od roku 1992 a musim potvrdit, ze reklamace u nich byvaji bez problemu ( jen 1x za tu dobu se mi kroutili na disk, co byl na hranici zaruky a byl ponekud odreny - ale nakonec ho stejne vymenili ). Je pravda, ze maji ponekud "konzervativni" sortiment a horke novinky u nich nekoupite, na druhou stranu se mi zda, ze se snazi prodavat veci, ktere spolu funguji. Jedine, co me na nich stve, jsou ty (nekolika)hodinove fronty na vydeji zbozi koncem roku - ale to je asi vsude. Jinak vrele doporucuji!
Taky se pridam. Po tom co se tady napsalo asi Monime nikdy nakupovat nebudu.
Ja mam spatny zkusenosti s Alzasoftem, zacinaji otravenyma a neochotnyma prodavace a konci to reklamacema. Musim rict ze maji MINIMALNI reklamacni lhutu mesic, driv to proste neresi, neodstranitelne vady nebo vraceni penez u nich vubec neexistuje.
Nekolik let jsem se v tomhle sektoru pohyboval, takze mam jiste "insider view" a rad bych k tomu take neco rekl. Pro obchodniky s HW, zvlaste ty male, jsou reklamace jednou z nejproblematictejsich oblasti, protoze pristup k reklamacim od vetsiny (nikoliv vsech, ale vetsiny jiste) velkoobchodu je velice liknavy; vyzaduji dohledani dokladu a pak reklamaci casto zdrzuji na maximalni dobu. Navic maloobchod x velkoobchod se ridi nikoliv obcanskym, nybrz obchodnim zakonikem, tudiz pro nej neplati tak prisna pravidla jako pro vztah zakaznik x maloobchod. Jinymi slovy, zatimco vy mate ze zakona narok mit reklamaci vyrizenu do 30 dnu a minimalni zaruka na cokoliv je 2 roky, maloobchod muze teoreticky cekat na reklamaci u velkoobchodu treba i pres 2 mesice a limit minimalni zarucni doby se jej take netyka (i kdyz znovu podtrhuji, ze ne vzdy to dojde takhle daleko). Prislusne diskrepance pak musi maloobchod pochopitelne dorovnavat na ukor vlastniho zisku. Vetzte, ze pri tak konkurencnim prostredi, jake je na tomto trhu nyni, jsou dosahovane marze tak mizerne, ze vetsina firem z okruhu tzv. levnych (coz zahrnuje vsechny ty Monimy, Alzasofty, Softcomy, atd.) se horko tezko drzi pri zivote. Napr. o Monime jsem uz nekolikrat z "kuloaru" slysel, ze ma velike problemy s cashflow a musi kazdou chvili kleknout.
Pravda je takova, ze situace obchodniku neni jednoducha a tak si k jejimu vylepseni pomahaji tim, ze vetsina zakazniku sva prava nezna. Vypada to nemoralne, ale kdybyste byli "inside", asi by Vam to zase tak hrozne neprislo.
Novela Obcanskeho zakonika, ktera vstoupila v platnost 1.1.2003 vyrazne posilila prava zakaznika v reklamacnim rizeni.
1) mate pravo na to, aby reklamace byla vyrizena do 30 dnu (pokud vyslovne neodsouhlasite obchodnikovi lhutu delsi). Pokud to nestihnou, mate pravo na okamzitou vymenu zbozi za nove nebo dobropis.
2) zarucni doba na cokoliv (rozumeno z HW) je minimalne 2 roky. Kdyz bude na dodacim ci zarucnim listu doba kratsi, plati automaticky minimalne 2 roky (nicmene pozor! nevztahuje se na bezne opotrebeni, tozn. reklamovat za 1,5 roku vetrak totalne zaneseny prachem muze byt problem) - kratsi zaruku mohou mit pouze veci v bazaru (12 mesicu, tedy nikoliv den nebo 3 mesice, apod.) a pro zbozi, ktere bylo vyrobeno do 31.12.2002 plati do konce roku 2003 vyjimka, ze muze mit zaruku podle starych norem (minimum 6 mesicu).
3) MUZETE SI VYBRAT (prave podle teto novely), zda chcete zbozi opravit, vymenit nebo dobropisovat (vratit penize) - leda, ze by takova akce byla zcela neprimerena (napr. kdybyste kvuli vadne mysi chteli vratit cely pocitac)
4) pokud si v jakemkoliv pripade vyberete, ze chcete zbozi vymenit za nove, zarucni doba na vymenene zbozi bezi znovu od zacatku, tedy nikoliv jen jeji zbytek, ktery zbyval ze zbozi stareho
5) veskere dobropisovani se deje zasadne a pouze v prodejnich cenach. Pokud by se vam snazil obchodnik namluvit, ze vam vyplati pouze cenu soucasnou, nema na to v zadnem pripade pravo, byt by cena te veci byla desetinova.
V pripade, ze nekde maji se znalosti OZ problem, pohrozte jim, ze pujdete na COIku (Ceskou obchodni inspekci). Pravdepodobne to pomuze, COIka je takove male gestapo, ktere dela velmi neprijemne a velmi zakerne kontroly, kdy vam vzdycky, ale vzdycky neco najdou (zazil jsem dvakrat a nikdy to nebylo nic na co bych s laskou vzpominal). Vetsina obchodniku to vi a boji se toho jak cert krize.
Take si muzete stezovat na Zivnostenskem urade. Je to ale vicemene zbytecne, kontroly od ZU jsou sranda.