Už od prvních dnů sprovoznění routeru v Ruseku (HKfree.NET) řešíme problém jak to udělat s hrama který se hrajou přes IPX protokol, protože router (LINUXovej) umí routovat akorát TCP/IP.
Zkoušeli jsme virtualní tunely k tomuhle určený (GIT), VPN, nějakou tu utilitku pro router ale nic nám nefunguje. Jelikož ještě nejsme napojený na páteřní sí? HKfree.NETu tak si můžem posílat soubory nebo hrát hry.
mna by tiez zaujimalo ako na ipx pod linuxom. podporu pre ipx v kerneli mam, ipx how-to som cital, ale mne tie utility nesli skompilovat....co treba aby som mohol routovat ipx ? ma niekto s tym skusenosti ?
routovat IPX ani neskusaj, hry vedia aj tak chodil len vramci jednej siete, cize tvoja namaha bude uplne zbytocna... (odskusane!)
Radsej si nastuduj bridge howto a sprav si bridge... (brctl addbr br0; brctl addif br0 eth0; brctl addif br0 wlan0;....; a potom mozno ifconfig br0 IP netmask MASKA..)
no, bridge som skusal, ale nie pre mna nie je riesenim. lebo ja mam v jednej sietovke wifi klienta a ten sa asociuje len na jednu mac adresu. proste to nejde, uz par ludi to skusalo a tiez im to neslo.
inak mam to asi takto: win stanica-rtl8139 -> sis900-linux server-3c509B -> wifi client na ap.
pricom na linuxe mam proxy arp na jednu podsiet.
daky napad ?
Zatial to budem riesit asi tak, ze pripojim wifi client rovno na win stanicu, ak sa budem chcet hrat (neni to zas tak casto)....len mi musia dalsiu mac povolit
mel bych dve reseni, jedno radikalni a druhe teoreticke :-)
radikalni: vybodnout se na prehistoricke hry na bazi IPX a prejit na neco lepsiho. DOOM je sice kalsika, ale takovy Quake I si stale drzi misto na slunci a jede pres TCP/IP. A taky existuje WinDOOM, ktery by nejakym zpusobem mel TCP/IP umet, al enezkousel jsem to.
teoreticke: sehnat program, ktery si nainstaluji jen klienti a ten vytvori jakesi rozhrani IPX/SPX over TCP/IP, nejaky tunel, potom to musi chodit iu pres routera co ja vim jeste. Proste neinstalovat do woken normalni IPX/SPX, ale tenhle virtualni protokol, ktery IPX pretransformuje na TCP, posle kam patri a na druhe strane to stejny program zase rozbali do IPX podoby. Faktem je ze jsem tohle nikdy nepotreboval a netusim jestli je to vubec realne proveditelne.
Dalsi reseni by mohlo spocitav v routovani primo IPX. Ano, IPX umi routovat! Problem je v tom, ze hry obvykle posilaji pakety jako broadcast, takze neprojdou pres router. Ciste teoreticky existuje reseni v spojeni dvou podsiti do jedne site. Podobna volba je v kernelu linuxu, ale nevim presne, jestli to bude fungovat.
Jde o to, ze kazda IPX sit ma nejake cislo. Na linuxu si nastavis cislo site IPX pro kazdou sitovku jine. Potom musis nejak udelat tu spolecnou sit. Nevzpomenu si, jak se tomu rika. Ja jsem s tim prisel do styku, kdyz jsem si hral s novell serverem jmenem MARS. V nem se to dalo docela prehledne napsat, takze nastavil IPX rozhrani na sitovkach sam pri spusteni, a ty jsi nemusel nastavit nic nez konfiguracni soubor. Sice asi nevyuzijes novell server, ale pro zkousku to snad prezijes.
Nastav si ethernet napr. ipx network na 10
wifi na 20
a spolecnou sit na 1.
Potom zkus nastavit ve windowsech kolonku network number nebo tak nejak. Je to v nastaveni protokolu IPX. Dej tam 1. Tim by teoreticky mohl MARS preposlat pakety z ethernetu na wifi. Sice by to nebylo tak rychle, jako na jedine siti a nekterym hram by to mohlo vadit, ale zkusit se to da, ne? Ja bych to zkusil, ale nemam tolik pocitacu ani router. Existuje i jakesi ipxd, ktere neni tak velke, ale to nastavovat neumim. Kdyz pustis mars a nebudou zadne chyby, prikaz ifconfig by ti mel vypsat pod IP adresou i IPX adresu, z niz jedno cislo bude cislo site, druhe cislo cislo nodu, melo by byt stejne jako MAC sitovky.