Ronja je videt jako hodne silny svetlo z uhlu kde je protistanice. Jen o kousek vedle uz je videt jako uplne slaboucky svetylko. Takze myslim ze by s tim nemel bejt zadnej problem.
Ovsem pokud teda neexistuje nejakej debilni predpis....
Nevim o existenci nejake vyhlasky nebo narizeni, ktere by upravovaly emise viditelneho svetla v blizkosti letist. Dle meho selskeho rozumu tam Ronja ani vadit nemuze, protoze i kdyby byla uplna tma a pilot letel presne ve svazku tak ho to nijak neoslni - uvidi akorat jasne cervene svetlo ktere zmizne hned jak vyleti z par metru tlusteho tunylku trasy. Cervene svetlo nezanechava na sitnici temer zadny fleky na rozdil od zeleneho, bileho nebo modreho, takze se nestane, ze by pak v tom miste mel i byt na chvilku snizenou citlivost.
Jediny s cim by se to snad dalo splist je nejaka cervena signalizace ale vzhledem k tomu, jak je to smerovy, tak to okamzite zmizi jak se clovek trosku odchyli od trasy takze je hned videt, ze to neni nejaky vsesmerovy svetelny majacek.
__________________
Neposílejte prosím žádosti o uživatelskou podporu od Ronji na moje PM, ale posílejte je na Ronja mailing list.
No, teda u toho pivovaru to je na ten kilometr videt docela hodne, fakt jsem byl prekvapeny. Jak moc to je v ose? Toho pilota, pokud by proletel presne v ose, by to urcite oslnilo, pokud by se podival presne do zdroje, hlavne v noci. Otazka je, jestli si toho nekdo vsimne...
no ono se to zda ze je to desne jasny ale je to hlavne tou barvou, cloveka to vic trkne nez kdyby to bylo obycv bily svetlo, IMHO svetlo reflektoru z auta ma mnohem vetsi intenzitu.
A co se tyce tech letovych tras tak ty snad v urovni baraku nevedou, ze ne - maximalne nejaky pristavaci misto a to bych zase primo pres stanoviste vrtuilniku nepoustel, bude se to furt prerusovat. Z jinyho uhle nez z osy to videt neni.
__________________
------------------------------------------
"WARNING: Do not look into laser with remaining eye"
Pokud se lita v noci tak za se lita IFR tzn. podle budiku. Pilot takrka necumi ven. Druha vec je v jaky vyssce muzo litat nad mestem a v jaky vyssce je svazek svetla od Ronji. Jedina vyjimka je prave v blizkosti letiste nebo zmineneho heliportu v tom pripade je, ale dany objekt tak osvetlen, ze nejaky svetylko z Ronji je zanedbatelny.
simlike: letani v noci a IFR jsou rozdilne pojmy. Bezne se leta i night VFR, t.j. v noci za dohlednosti zeme. IFR je charakterizovano poklesem dohlednosti a schopnosti VFR navigace pod minima.
Ja si jednak myslim, ze neexistuje zadny zakon nebo vyhlaska ktery by ti zakazal si to na strechu dat, a to ani v souvislosti s leteckou navigaci (ale musela by se na to udelat reserse pokud to chces vedet jiste).
A druhak, jestli je leteckou navigaci schopno rozhodit mnozstvi svetla jako z 1.65 zapalenych svicek (ano, Ronja 10M Metropolis ve svem nejsilnejsim 130mm modelu ma svetelny tok 1.65 lumenu) a to jeste z konvencniho, nelaseroveho zdroje, tak to by radsi nemeli litat vubec. Vis jakou svitivost ma proti tomu treba reflektor od auta nebo halogen co osvetluje reklamni banner? Nebo celni reflektor jinyho letadla?
__________________
Neposílejte prosím žádosti o uživatelskou podporu od Ronji na moje PM, ale posílejte je na Ronja mailing list.
Ale Cloku,tomu prece sam neveris, ze to sviti jako jedna svicka, vzdyt to je videt na 1km jako dost silne svetlo! Lumen je světelný tok vyzařovaný do prostorového úhlu 1 steradiánu (cely uhel je 4pi) bodovým zdrojem, jehož svitivost je ve všech směrech 1 kandela. Do jakeho prostorovehu uhlu sviti ronja a jakou ma ta ledka svitivost? Ale pozor! Svitivost znacne roste s pouzitim cocky! Svetelny tok je sice stejny, to je vlasnost zdroje, ale svitivost je za cockou podstatne vetsi.Takze je sice hezke, ze ta LEDka nema moc veliky svetelny tok, ale s pouzitim cocky ma visokou svitivost. Ja si tipnu, ze ta ronja muze mit svitivost v ose takovych 1000 candel? To je jako kdyby tam horelo 1000 svicek, 200candel je asi 100W zarovka, a tu bych rozhodne na 1km jen tak nevidel. Premyslej, nez neco reknes nebo napises
Panove, ta hadka je zbytecna.... Clock nema pravdu, ze neexistuje vyhlaska o svetelnych emisich. (lze-li to tak nazvat)... Avsak ta se nevztahuje pro smerove nebo koherentni laserove zdroje... (v tom zase pravdu ma) (tam zase plati jina vyhlaska - rozdelujici se na tridy dle vykonu) Opravdovy problem by mohl nastat teprve kdyby svetelny svazek ronji protinal bud letecky koridor nebo treba nejakou obydlenou cast baraku a nekomu svitil napr. do okna... Zatim bych z toho nedelal vedu, pokud bude problem hygienici nebo prislusna mista se ozvou... Touto debatou rypete akorat do hovna a jestli to znate, cim vic se rype, tim vic smrdi.... Doporucuji tento thread smazat.. A pokud chcete diskutovat o tomto problemu, necinte tak verejne......