Baterii 12V používám taky (v GME za 275Kč), jede to ok, dobijím ji dle potřeby, hlavně včas. Při nabijení v autě si dej pozor, abys nepřipojil skoro vybitou baterii přímo na velmi nabitou baterii v autě. Nabití by proběhlo asi dost rychle. Baterie by se měly dobijet max. jednou desetinou kapacity.
Při používání měniče nebo stabilizátorů si dej pozor aby dal dostatečný proud (odhaduji 8A), notes má veliké proudové nárazy, při kterých se odpojí, když má zdroj veliký vnitřní odpor - já bych to nepoužíval, autobaterie se taky úplně nevybije a vydrží léta při lehkém dobijení (nemá pamě?ový efekt) a pět hodin provozu není málo.
Dovolim si odporovat: {1/10 C}A je doporuceny nabijeci proud; maximalni je vyssi a zavisi na vyrobci. U me baterie se uvadi 2.1A (ma 7AH).
V kazdem pripade pripojit to jen tak bez diod na omezeni proudu a ampermetru na autobaterii je nejspis dobry zpusob, jak to uvarit.
__________________
Be smart, use TROSCs!
T.R.O.S.C. ... The Really Old yet Sufficient Computer
pokud to budete zapojovat v aute pres cigaretovy zapalovac, tak bacha na pojistku, aby ji to pri nejakym razu neusmazilo. konkretne treba u fabie je ta pojistka pro zapalovac myslim 5A.
Voda do článků NE! To mohlo fungovat trochu za doby zinkouhlíkových jednorázových suchých článků, ale akumulátorům to nepomůže a akorát vytečou do notebooku a kyselina či podobný sajrajt udělá v notebooku pěknou paseku...
Asi tak 5 až 10 let zpátky (možná i déle, ten čas moc rychle letí) byl v Amatérském rádiu článek o oživování a údržbě NiCd článků, tak si to zkus v knihovně najít.
NOSEEME: Olovo ma tu vyhodu, ze se neposkozuje, kdyz ho nabijis driv, nez se uplne vybije, ba prave naopak. Nikdy ze strachu o zdravi sve baterie nejdes do terenu bez stavy, mas baterii vzdycky nabitou. A vydrzi dlouho, a dlouho.. Trochu vopruz je nosit s sebou porad ten voltmetr.
To ale platí i o NiCd a NiMh, zkus mi o tom chvíli povídat........