Jo, schuzka byla gut. Ale k tematu: Pal ve screenove kvalite je podle mne taky asi nejlepsi choice, ale je potreba upresnit KODEK. DivX je blbost, hrozne blbe se s tim dela. Na tom se urcite shodnem vsichni. Ja osobne bych doporucil "raw" avi, tj bez JAKEKOLIV komprese. Ono se da specifikovat i vic, ale nelze vyzadovat striktni dodrzovani treba sekvence hlavnich a doplnkovych frejmů. Pak takovym dalsim standardem je MJPEG (motion jpeg). Je to super v pomeru velikost/kvalita a svizne se to chova i pri strihu.
Kvalitni pripojeni nemam, ale muzu docasne zapujcit 80GB HDD (IDE).
Ano, to je pravda - koneckoncu nejlepsi by asi bylo, aby to kazdy dodal ve formatu, ve kterem se to poridi, predejde se zbytecnym ztratam pri opakovanych prevodech. Diky za poznamku. Jo, a o tom, jak rychle tece raw avi taky vim. Nicmene pokud beru neco z analogu, tak jak jsem rekl: pouzivam bud avi, nebo mjpeg. Prece jen vsichni nemame na novou techniku. :(
A STEJNE BYCH TO NEJRADEJI TOCIL NA 16mm FILM
pro predavani dilcich sekvenci jsem pro PAL raw z DV kamery, ma to SNR kolem 50dB coz jde je to o par dB mene nez BETACAM, a pro nase ucely to bohate staci a dobre se s tim imho pracuje. Ten ulozny prostor od oooka bych vyuzil, musim si pujcit firewire kartu, mam neco nahranyho z desny kamery (fakt strasny japonsky menu a furt se rozostruje)
__________________
------------------------------------------
"WARNING: Do not look into laser with remaining eye"
avidovsky strizny sou zbytecne prehnany na projekt takovyho rozmeru (navic saskovani s movem :rolleyes, na strih bohate staci premiere nebo vegas, chce to scsi pole nebo s-ata na raidu, DV je okej, kazdopadne je zbytecny tocit mrnavou rucni kamerou, pokud teda nechcete docilit dojmu HOME VIDEO (jednak optika na tehle strojich stoji za ***** a zvuk je taky dost hroznej) na dokumenty je idealni VX-2100 nebo starsi VX-1000 event. canon XL/XM. externi mikro nutnost!!!
Mluvi se tu o kamerovy technice o rad kvalitnejsi. A co ja s tim? Ja to nemam. Nebo mi ji snad nekdo pujci, ci zaproda nekolik odpoledni kameramanstvim nebo natoci urcite dohodnute veci sam?
avid se pok woknama chowa hur nez premiere, pracuju momentalne s AP 6.5 pod wXP a se strihem DV nemam jedinej problem (xp2500+, 1GB RAM, SCSI pole), v porovnani se striznou DPS velocity kterou pouzivame ve studio je to držák jinak michat video z analogovyho a digitalniho zdroje??? nevim no, osobne bych to nazval prasarnou, na zachyceni analog zaznamu je potreba A/D prevodnik (napr. Canopus ADVC-300), protoze zaznam z tv karet je jednak kvalitou na bliti, dropoutum se vyhnout neda a kdyz uz se striha DV tak proc to michat s pochybnejma mjpegama, huffama apod, dela to akorat problemy, navic zaznam z analogu a zaznam s digitalu ma opacny poradi pulsnimku, za coz by vas kdekoliv hnali