mám zásadní problém s jedním notebookem - je v něm stolní P4 na 2 GHz a protože to dost topí a notebook je víceméně noname (UMAX), větrák dělá strašnej hluk.
Já bych potřeboval někoho, kdo je shopnej toho notebooka rozebrat aniž by něco zničil a k tomu větráku mi přidat do série nějakej rozumnej odpůrek (myslím, že snížení otáček výrazně sníží hluk a přitom tam ještě bude teplotní rezerva).
Zkoušel jsem to rozebrat sám, ale ani po vyšroubování všech šroubků se to nerozpadlo - myslím, že tam budou nějaká zacvakávátka či co.
ano, mam take 575T. Pokud je to v siti, bezi vetrak stale, nekdy dokonce i na druhy stupen, coz je neposlouchatelne. Na baterku jeste obcas vypne.
Volal jsem do gcc.cz, coz je autorizovanej servis a tam mi rekli, ze se s tim nic delat neda, cemuz neverim. Dokazal bych si s tim poradit, jenom to rozebrat.... zadna plomba tam neni, jde jenom o to vymyslet, jak to rozlozit na dve pulky.
Jinak to ve skutecnosti zadny umax neni, vyrabi to CLEVO computers, na jejich www najdes i novy bios.
No panecku to sem ani nevedel..
Ale za ty penize :-)
Kazdopadne co se tyce vetraku se da prave v biosu neco nastavit - nejak sem potom nepatral co to presne znamena ale myslim ze to ma prave souvislost s vetrakem a noutem napojenym na el. sit.
to co je v biosu nazvany jako processor throtling je pouze nastavovani nasobice. Tj pri provozu na baterky se snizi nasobic a procak pak mene topi a mene zere proudu. S vetrakem to nema nic spolecneho.
Skutecne nikdo z czfree nepracuje v nejake notebookove dilne ci servisu?
Kdyz jsem jeste chodil na prumku (asi pred 6-ti lety), tak jsem byl na praxi v servisu notebooku - Oasa Computers.
Moje zkusenosti jsou takove, ze to je potreba najit skutecne vsechny sroubky - byvaji docela rafinovane skryte napr. pod nalepovacimi gumovymi nozickami. A pokud tam jsou plastove zapadky, tak pouzit trochu primereneho nasili
Nekdy bylo potreba nejdriv vyndat klavesnici nebo baterii a pod ni byly dalsi srouby.
Ale v podstate to neni nic sloziteho a kdyz umite zachazet se sroubovakem, tak nevidim problem to rozebrat. Ja to v tom servisu taky delal bez jakekoli pripravy nebo zaucovani